dit werk kent de volgende uitvoeringen
Paperback
ISBN9789035234345
verschijningsdatum17/07/2012
verschijningsdatum17/07/2012
Patiënten en hun naasten hebben recht op kwaliteit van zorg. Gezondheidswerkers hebben de
plicht hun patiënten de best mogelijke praktijk aan te bieden. En een belangrijk onderdeel van de
best mogelijke praktijk is evidence-based werken. In Inleiding wetenschappelijk onderzoek voor het
gezondheidszorgonderwijs vinden studenten, docenten en andere geïnteresseerden de informatie
die hen kan helpen onderzoeksresultaten te begrijpen én om te zetten in de praktijk!
Tegenwoordig wordt er steeds meer praktijkonderzoek gedaan, waardoor menige gezondheidswerker
zelf betrokken raakt bij onderzoek: als respondent of informant, als facilitator of als
co-researcher. Daarom is er ook aandacht besteed aan de ethische en de juridische aspecten hierbij
en aan de vraag waar je op moet letten voor je besluit zelf wel of niet mee te werken aan onderzoek
of daar patiënten over wilt adviseren.
Voor studenten in bachelorprogramma's in het studiegebied gezondheidszorg is dit boek een
ideaal hulpmiddel bij het uitvoeren van studieopdrachten die onderzoeksvaardigheden vragen.
Voor beginnende onderzoekers in masterprogramma's is het een handig naslagwerk om een keuze
te maken voor een passende onderzoeksmethode: een groot aantal onderzoeksmethoden wordt in
het kort gepresenteerd.
Docenten van roc's en hogescholen kunnen het boek gebruiken bij de opzet van lessen waarbinnen
het lezen en interpreteren van vakliteratuur en het evidence-based werken aan de orde komen.
Voor andere geïnteresseerden is dit boek een handig naslagwerk bij het in de praktijk beoordelen
van nieuwe interventies op hun waarde en hoe zij geïmplementeerd dienen te worden.
Kortom: een onmisbaar boek voor in elke werk- en studieomgeving!
Elsevier Inleiding WOgo (2).indd 1 27-08-2008 09:49:10
9 789035 234345
De kracht van dit boek is dat in begrijpelijke taal wordt uitgelegd waar het om draait bij het
doen van onderzoek en het toepassen ervan. De auteurs gaan niet alleen in op de te gebruiken
methoden en technieken, maar ook op vragen rondom het implementeren van onderzoek in
de praktijk van alledag, en de zelf te ontwikkelen eenvoudige meetinstrumenten om zorg te
evalueren. De zin van onderzoek doen is uiteindelijk toch dat de patiënt er beter van wordt!
Maak ook gebruik van de toevoegingen in de onlineleeromgeving StudieCloud. Kijk hiervoor op
www.studiecloud.nl.