Op 20 juli 1969 kijkt de wereld ademloos toe als de eerste mens voet op de maan zet. Een wereldwijde fascinatie met ruimtevaart is geboren. Ook bij de jonge Peter Diamandis ontwaakt de droom om astronaut te worden. Wanneer hij zich realiseert dat NASA bemande ruimtevaart aan het terugschroeven is, begint hij aan een avontuur dat leest als een jongensboek. Als de overheid hem niet naar de ruimte kan brengen, dan creëert hij de commerciële ruimtevaartindustrie toch zelf?
In 1990 was ruimtevaart voorbehouden aan wereldmachten. Het idee van commerciële ruimtevaart was pure science fiction. Het weerhield Diamandis echter niet en hij vond inspiratie in het verleden: de gouden eeuw van de luchtvaart. Hij ontdekte dat Charles Lindbergh zijn trans-Atlantische vlucht had gemaakt om een prijs van $25.000 te winnen. Die vlucht maakte hem de beroemdste man op aarde en vormde het fundament voor de luchtvaartindustrie. Waarom zou hetzelfde niet mogelijk zijn voor de ruimtevaart?
Diamandis bedenkt de XPRIZE; een prijs van $10.000.000 voor het eerste team dat een bemand ruimteschip twee keer binnen twee weken in de ruimte weet te krijgen. Het uitschrijven van de prijs resulteerde, zoals Diamandis hoopte, niet alleen in een overwinning van een team, maar legde de basis voor een nieuwe ruimtevaartindustrie. Het buitengewone verhaal van de kogelvormige SpaceShipOne en de andere teams op jacht naar de prijs, gaat over het onmogelijke mogelijk maken en het najagen van obsessies.