dit werk kent de volgende uitvoeringen
E-book (epub)
ISBN9789462741508
verschijningsdatum14/05/2015
verschijningsdatum14/05/2015
Deze uitgave vervangt de eerder verschenen uitgaven Televisiemaken: van idee tot programmaformat en Televisiemaken: van programmaformat tot uitzending. Tele-visie betekent ver-zien. In Televisiemaken: van idee tot uitzending laten we je zien hoe een idee zich tot programmaformat (conceptfase) en daarna tot uitzending (realisatiefase) ontwikkelt, en wie en wat daar allemaal bij komen kijken. Onderwerpen die aan bod komen zijn: het vinden of bedenken van een idee, ethiek en een nieuw programma-idee, de inhoud van een programmaformat en interactieve en cross-mediale programmaformats. Ook wordt antwoord gegeven op de vragen: hoe kun je een programmaformat beschermen en hoe ga je te werk bij het verkopen van een idee of format? Daarnaast wordt aandacht besteed aan contracten, de verschillende functies bij een programmaproductie, de begroting en financiering van een programma, de distributie (hoe komt het programma bij de consument) en de kunst van het programmeren. Tot slot komen marketing en promotie, kijkcijfers en een programma aankopen of verkopen aan het buitenland aan bod. Doelgroep Dit boek is bedoeld voor studenten die in hun opleiding werken met concepten en/of producties. Tevens is het geschikt voor mensen die zich pas kort beroepsmatig met televisiemaken bezighouden (dus ook een must voor alle vrijwilligers en medewerkers van lokale en regionale televisieomroepen en voor hen die een eigen internetzender overwegen). Daarnaast is het een hulpmiddel voor iedereen die een conceptidee voor een productie heeft en graag wil weten welke wegen hij moet bewandelen om dit idee aan de man te brengen, en voor eenieder die meer wil weten over het proces achter een uitzending.