dit werk kent de volgende uitvoeringen
verschijningsdatum28/04/2016
verschijningsdatum01/06/2016
verschijningsdatum01/12/2012
• Je wilt je opdrachtgever verrassen met een verleidelijke strategie; • je wilt minder operationeel en meer strategisch werken; • je wilt meer systematisch werken met een heldere structuur. Heb jij als communicatiestudent of communicatieprofessional deze drie wensen? Dan is Communicatiestrategie het beste boek voor je. Communicatiestrategie bevat alle belangrijke tools voor je interne en externe analyse. Met heldere modellen die in de praktijk hun waarde bewezen hebben. De dertien uitgewerkte strategieën kun je benutten om er zelf een maatwerkversie van te maken. De Contentcirkel zorgt voor een doeltreffende contentstrategie. AI-tools gebruik je bij het ontwikkelen van een communicatiestrategie als sparringpartner en als inspiratiebron. De regie blijft echter in jouw handen: een effectieve communicatiestrategie geeft focus en zorgt voor consistentie in de communicatie. In de kern van het boek vind je het Communicatiemodel. Dat bestaat uit drie blokken: Analyse, Strategie en Aanpak. Daaronder staan twaalf bouwstenen. Het model is erg populair bij professionals, omdat het zorgt voor een eenduidige en heldere structuur van je communicatieaanpak. Deze vijfde editie is geheel anders dan de vierde. Meer aandacht is er voor de onderzoekende houding, voor agile werken. Nieuw zijn de communitystrategie en arbeidsmarktcommunicatie en het benutten van AI-tools. Communicatiestrategie combineert academische kennis met de praktijk. Niet interessant om het interessant doen, maar één duidelijk selectiecriterium: Wat werkt in de praktijk? Wil je echt verder in het communicatievak en in positie komen als strategisch adviseur? Dan is dit boek onmisbaar voor je.Doelgroep Communicatiestrategie is met name geschikt voor marketing- en communicatieopleidingen in het hbo en is ook onmisbaar voor de professional. Het boek wordt in het hbo vanaf de propedeuse gebruikt, maar sluit in het bijzonder aan op de hoofdfase.
Digitaal materiaal Op de ondersteunende website vinden studenten opdrachten en een strategiespel, waarmee zij de oefenstof op een aansprekende manier in de praktijk kunnen brengen. Docenten kunnen er terecht voor collegesheets en de figuren en tabellen uit het boek.
Over de auteur Wil Michels is directeur van communicatiebureau Michels Communicatie in Eindhoven. Hij ondersteunt bedrijven met name in creatief denken en communicatiestrategieën. Ook werkt Michels als docent bij Fontys Hogeschool Communicatie en is hij docent en examinator bij Open Universiteit, SRM Opleidingen en Kluwer Vlaanderen. Daarnaast geeft Michels workshops bij Logeion en Kluwer.