dit werk kent de volgende uitvoeringen
Hardback
ISBN9789001811181
verschijningsdatum03/08/2012
verschijningsdatum03/08/2012
Hardback
ISBN9789001868833
verschijningsdatum01/05/2016
verschijningsdatum01/05/2016
- Tot stand gekomen in samenwerking met docenten aan facilitymanagement-opleidingen; - introduceert het facilitaire vakgebied met sprekende voorbeelden uit de praktijk; - belicht wat er nodig is om dienstverlening te organiseren en wat de impact is van facilitair beleid. Basisboek Facility Management laat studenten kennismaken met het facilitaire vakgebied. Zij krijgen antwoord op vragen als: Wat is facility management? Wat doet een facility professional? Wat zijn facilitaire producten en diensten? En natuurlijk: Hoe richt je een facilitaire organisatie in en hoe manage je dienstverleningsprocessen? Deze vierde editie is grondig herzien en sluit weer naadloos aan op de actualiteit. Het boek start nu met een praktijkvoorbeeld waarin de vele taken en verantwoordelijkheden van een facilityprofessional worden aangestipt. Zo wordt al snel duidelijk hoe veelzijdig en veelomvattend het vakgebied is. Vervolgens wordt het vakgebied in de breedte behandeld: facility services, hospitality, het inrichten van de dienstverlening, facilitair beleid, meten van facilitaire prestaties en de impact van facility management. Doelgroep Basisboek Facility Management is geschreven voor de bachelor-opleidingen facilitymanagement, hotel-, event-, vastgoedmanagement en makelaardij. Digitaal materiaal Op de bijbehorende website vinden studenten toetsen, opdrachten en uitwerkingen. Voor docenten staan er collegesheets, toetsen, opdrachten en uitwerkingen. Dit boek is ook beschikbaar in studiemeister. Studenten gaan hiermee actiever aan de slag met het studiemateriaal, waardoor jij weer toekomt aan verdieping in de les. Studiemeister biedt meer flexibiliteit dan het boek. Als docent stel je het lesmateriaal op maat samen. Studenten bepalen vervolgens zelf op welke manier zij willen studeren: met het boek of digitaal. Dat zorgt voor activering en betrokkenheid. Over de auteurs Bernard Drion heeft diverse directiefuncties bij adviesbureaus gehad, waaronder Hospitality group in Amersfoort. Vanaf 2008 combineerde hij die functie met die van lector Facility Management aan BUas Breda University of Applied Sciences. Inmiddels is Bernard gepensioneerd. Hester van Sprang werkte in verschillende managementfuncties in de zorg- en welzijnssector. Als zij-instromer maakte zij de overstap naar Saxion Hospitality Business School en werd docent Facility Management. Nu is zij hoofddocent en onderzoeker aan de Master Facility & Real Estate Management van Hogeschool Saxion en University of Greenwich.