dit werk kent de volgende uitvoeringen
Paperback
ISBN9789013106886
verschijningsdatum14/04/2012
verschijningsdatum14/04/2012
Paperback
ISBN9789491560170
verschijningsdatum18/10/2012
verschijningsdatum18/10/2012
Waarom zou je in hemelsnaam een boek over feminine marketing lezen als je
a. een vent bent en weinig aanleiding ziet om je onder te dompelen in een bad van oestrogenen en vrouwenpraat?
b. een vrouw bent en niemand jou meer iets hoeft uit te leggen over deze hoedanigheid?
Het antwoord luidt: vrouwen zijn de nummer 1 business opportunity, want vrouwen zijn, chargerend gezegd, bemoeizuchtige controlfreaks die over bijna alles beslissen in zo ongeveer iedere denkbare sector. Alleen heeft nog
steeds niet iedereen dit door. Minstens zo belangrijk is dat vrouwen en mannen radicaal verschillend zijn en het beter begrijpen van deze verschillen helpt je om deze business opportunity volop te benutten. Zelfs als je zelf vrouw bent, zul je versteld staan van wat genderkennis jou aan inzichten kan opleveren. De Evanomie is namelijk groter dan vrouwen alleen, aangezien we midden in de megatrend van een feminiserende wereld leven.
Miss Marketing is een kans om eindelijk antwoord te krijgen op de vraag die Freud en zijn makkers tot waanzin dreef: Was will das Weib? En degene die deze
kennis het best kan toepassen, kan straks een tropisch eiland kopen, of twee. Dus houd je vast, zelfs al ben je geen marketeer of reclamemens, deze management glossy in boekvorm opent de weg van 'mismarketing naar Miss Marketing'.
***
Met interviews met onder andere Roos Wouters (Fuck ik ben een feminist), Kluun (Haantjes) en Jan Heemskerk (Playboy), business cases over onder meer Harley Davidson, Go Super Model en Eliza was Here en met het Feminine Sparks Model, werkbladen, checklists en brainstormideeën voor een quickstart Miss Marketing.
***
Mabel Nummerdor (1974) is eigenaar van SparkAvenue. Ze spreekt, schrijft en adviseert over feminine marketing en ander vrouwenzaken samen met Mijke de Vette (1986).