Strategisch brand design is een nieuw boek dat zowel studenten als professionals een helder overzicht biedt van de belangrijkste stappen bij het ontwikkelen van merkdesign. Het boek bestaat uit vier delen:
Strategisch brand design slaat de brug tussen marketeers en ontwerpers door de kennis te bieden die beiden nodig hebben om gezamenlijk, onderbouwd en beargumenteerd aan merkontwikkeling te werken. Het boek is praktisch ingericht, maar stevig onderbouwd met onderzoek en theorie. Elk hoofdstuk bevat rijk geïllustreerde voorbeelden en cases, en sluit af met vragen en opdrachten voor verdere verdieping.
Strategisch brand design is met name geschikt voor hbo-opleidingen zoals Communicatie & Multimedia Design, Creative Business, Marketing en Communicatie, evenals voor de opleidingen Grafisch Ontwerp, Brand Design en Communication Design aan de kunstacademies.
Op studiemeister vinden docenten en studenten ondersteunend materiaal, zoals bijvoorbeeld databestanden, uitwerkingen, aanbevolen literatuur, achtergrondmaterialen en instructiefilmpjes.
Roel Stavorinus is een zelfstandig merk- en designstrateeg met meer dan 20 jaar ervaring en meer dan 90 merktrajecten op zijn naam, zowel aan de kant van organisaties (opdrachtgevers) als van creatieve bureaus. Eerder was hij docent aan Avans Hogeschool (CMD), Fontys Hogeschool (Communicatie) en Kunstacademie Minerva. Hij geeft nog steeds gastcolleges en trainingen en publiceert regelmatig artikelen over merk, marketing en design. Kunstacademie Minerva. Hij geeft nog steeds gastcolleges en trainingen en publiceert regelmatig artikelen over merk, marketing en design.