dit werk kent de volgende uitvoeringen
verschijningsdatum09/11/2018
Is een centraal aanmeldsysteem een inbreuk op vrije schoolkeuze?
Is de onderwijsvrijheid van leraren niet schadelijk voor leerlingen?
Is onze onderwijsvrijheid eigenlijk wel democratisch?Onderwijsvrijheid is relevanter dan ooit. De meningen rond de wenselijkheid ervan zijn vaak verdeeld. Voor iedereen die betrokken is bij onderwijs - leerlingen, ouders, leraren, beleid, onderwijsverstrekkers, overheid en onderzoekers - speelt onderwijsvrijheid op een of andere manier mee in het vormgeven van ons onderwijs.
In Een deliberatie over onderwijsvrijheidb elichten onderwijsliefhebbers wat er voor hen op spel staat als het over dat thema gaat. Want, en dat is het uitgangspunt van dit boek, het is pas door het delen van de vele en verschillende bekommernissen dat het mogelijk wordt om waardevolle uitspraken over onderwijsvrijheid te kunnen doen.
Dit boek is een oproep om te delibereren over onderwijsvrijheid. Alleen door gezamenlijke betrokkenheid en pluraliteit in het debat is onderwijsvrijheid niet voorbehouden aan een of ander eigen gelijk, maar wordt het een gedeelde zaak van ons allemaal.
Met bijdragen van:
Hans Annoot - Gert Biesta - Lieven Boeve - Carlijne Ceulemans - Goele Cornelissen - Adri De Brabandere - Bieke De Fraine - Patriek Delbaere - Kris Denys - Leni Franken - Elias Hemelsoet - Bregt Henkens - Leen Helsen - Johan Lievens en Kurt Willems - Boris Mets en Steven Penneman - Raymonda Verdyck, Jan Fransen en Sven Gellens