dit werk kent de volgende uitvoeringen
E-book (epub)
ISBN9789047002949
verschijningsdatum
verschijningsdatum
Dit boek gaat over zakendoen en managen, succes en falen, wetenschap en mythes. Het is voor managers om te leren zelf te denken in plaats van naar talloze managementgoeroes en consultants te luisteren die allemaal dé formule hebben voor een toporganisatie met ongekend succes. Aldus Phil Rosenzweig in de inleiding van Het Halo-effect. Veel van onze opvattingen over management zijn misvattingen, denkfouten en gebrekkige inschattingen die ons het zicht ontnemen op de grondslagen van bedrijfsprestaties. In Het Halo-effect ontmaskert Rosenzweig negen algemeen geaccepteerde misvattingen over het bedrijfsleven. Daarbij heeft hij speciale aandacht voor het zogenoemde Halo-effect, een van de meest hardnekkige misvattingen. Onze waarneming van oorzaak en gevolg wordt vertekend door een halo, een aura. Als een bedrijf goede winstcijfers laat zien denken we al snel dat ook de strategie, het leiderschap, personeel en bedrijfscultuur, ofwel het bedrijf in zijn geheel, goed zijn. Hij leert ons hoe je uit onderzoek de juiste conclusies kunt trekken en misleidende uitspraken en conclusies kunt doorprikken. Voor wie graag onderscheid wil kunnen maken tussen feit en fictie is dit boek onontbeerlijk. '