Personen
Malcolm Frank
Ben Pring
Paul Roehrig
Tijmen Roozenboom
Jonas de Vries
Psychologie van arbeid en organisatie
Simisola
Tosca Weijers
Brainpower
Elke keer dat iemand een product zoekt, deelt, koopt, beoordeelt of becommentarieert wordt belangrijke informatie gegenereerd. Zo ontstaat een schil van informatie rond dat product, een code halo. Ook personen die online actief zijn genereren zo’n code halo, zodat we veel over ze te weten komen. Waar ze wonen, waar ze hun aankopen doen, wie hun vrienden zijn en van welke muziek, films of boeken ze houden. Nog niet zo heel lang geleden zouden bedrijven een fortuin hebben betaald voor die kennis. Vandaag de dag is deze informatie vrijwel gratis en direct beschikbaar en in dit boek leest u hoe u daarmee uw voordeel kunt doen. Het is te gemakkelijk om de opkomst van bedrijven als Netflix en Amazon en de neergang van veel traditionele bedrijven toe te schrijven aan de digitale revolutie. In dit boek wordt een completer beeld geschetst. De auteurs deden uitgebreid onderzoek naar de factoren die bepalend zijn voor groei en succes in de toekomst. Hun conclusie: benut de digitale informatie, de code halo, die iedere persoon, ieder product en iedere organisatie online omringt. Dit is niet zomaar een verhaal over big data, maar over de toekomst van het zakendoen. Iedereen die denkt dat de huidige datarevolutie alleen relevant is voor IT of marketing heeft ongelijk. Bedrijven als Disney, Amazon en Nike erkennen allang het potentieel van code halo’s en bedrijven uit iedere branche kunnen nu hun voorbeeld volgen. Niets doen is geen optie – Blockbuster en Kodak hebben aangetoond hoe snel die fout kan leiden tot de ondergang. Overal worstelen bedrijven met de vraag hoe ze grip krijgen op de nieuwe werkelijkheid. Dit boek helpt ze eindelijk de kansen te grijpen die het digitale tijdperk ons biedt.