dit werk kent de volgende uitvoeringen
Paperback
ISBN9789047301189
verschijningsdatum26/06/2009
verschijningsdatum26/06/2009
De media- entertainmentindustrie is in de afgelopen decennia enorm veranderd. Internationalisering, internet en technologische ontwikkelingen hebben het medialandschap voorgoed een ander aanzien gegeven. Door deze ontwikkelingen hebben zich ook op gebied van management en organisatie in deze branche grote veranderingen voorgedaan. Zo wordt tegenwoordig op grote schaal gebruikt gemaakt van interactieve media. Daarnaast begint de scheiding tussen de branchegebieden te verdwijnen en heeft de ontwikkeling van zogenaamde crossmedia- of multimediabedrijven een vlucht genomen. <br/>In dit boek wordt een helder beeld geschetst van organisaties die werkzaam zijn binnen de Nederlandse entertainmentindustrie. Aandacht gaat uit naar de vorm die organisaties aannemen. De centrale thema's hierbij zijn: missie, doelstelling, strategie, managementstijl, structuur, personeel en cultuur van de organisatie. Hierbij wordt steeds een koppeling gemaakt tussen theorie en interessante voorbeeldcases uit de media- en entertainmentindustrie. <br/>Management en organisatie in de media- en entertainmentindustrie is geschreven voor hbo-studenten en startende ondernemers die zich verdiepen in management- en organisatievraagstukken binnen de creatieve industrie, en de media- en entertainmentindustrie in het bijzonder.