dit werk kent de volgende uitvoeringen
Paperback
ISBN9789024446056
verschijningsdatum18/12/2024
verschijningsdatum18/12/2024
Een marketingplan maken is niet zo moeilijk, maar een overtuigend marketingplan maken is dat wel. Dat overtuigen is nodig om draagvlak te krijgen én om succesvol te zijn bij de uitvoering van het plan. ‘De kunst van een overtuigend marketingplan’ brengt het maken van een marketingplan terug tot de essentie: diagnose, strategie, planning en uitvoering. Het presenteert de verschillende bouwstenen van die fases op een toegankelijke manier en biedt studenten een duidelijke handleiding bij het opstellen van (onderdelen van) een marketingplan. Zo leren zij hoe en wanneer welke bouwstenen het beste kunnen worden ingezet. Het is een werk dat de lezers ook na hun studie nog regelmatig zullen inzien, om een overtuigend marketingplan te bouwen dat aansluit bij het onderliggende marketingvraagstuk en past bij de behoeften van de gebruikers van het plan. Dit boek is ideaal voor (hbo-)studenten die willen leren om een marketingplan te maken. Maar door de modulaire opzet is het ook geschikt voor marketeers in de praktijk. ‘De kunst van een overtuigend marketingplan’ bevat onder andere: - een heldere fasering bij het bouwen van een marketingplan; - een modulaire aanpak op basis van duidelijke bouwstenen; - een toelichting op marketingmodellen en -theorieën; - methoden om een plan nu eens niet in de la te laten verdwijnen; - tips & tricks om plannen optimaal te laten uitvoeren. Op het online platform Boom Academie vind je de theorie uit dit boek, afgewisseld met vragen, opdrachten en toetsen. Dit helpt je om de kennis goed te verwerken en toe te passen. In het voortgangsoverzicht zie je je resultaten. Ga naar boomstudent.nl om jouw toegang te activeren. Paul Blok werkt(e) aan marketingvraagstukken bij onder meer Albert Heijn, Hema en ING. Daarnaast is hij docent bij diverse opleidingen aan de Hogeschool van Amsterdam. Ment Kuiper is programmadirecteur bij Schaal X, waar hij verantwoordelijk is voor de coaching van young professionals. Hij is ook Register Marketeer en auteur van diverse titels waaronder Marketingplan op 1 A4 en het jaarlijkse TrendDoc.