dit werk kent de volgende uitvoeringen
verschijningsdatum07/09/2022
737 Sociale kennistheorie & ethiek
imprint AnderZ
uitgever taal Nederlands
We worden dagelijks geconfronteerd met collega’s die in complottheorieën geloven, met grensoverschrijdend, racistisch en seksistisch gedrag, een CEO die het met de waarheid niet zo nauw neemt en mensen die vinden dat voor henzelf andere regels gelden dan voor anderen. Hoe ga je daarmee om? Heb je direct je mening paraat en laat je die horen of hou je – omwille van de lieve vrede - je mond? Durf jij het gesprek aan te gaan? Hoe doe je dat? En vanuit welke waarden voer je dat gesprek dan? Met andere woorden: hoe ziet jouw morele kompas er eigenlijk uit?
Het kompas van de held helpt je op een eenvoudige manier je eigen morele kompas te vinden en toe te passen. Je krijgt de tools aangereikt om voor jezelf en in je organisatie koers te bepalen en je uit te spreken in lijn met je persoonlijke, professionele en publieke waarden. We hebben in deze tijd helden nodig die in de jungle van meningen als echte leiders vanuit een ethisch besef besluiten durven nemen, krachtige verhalen vertellen en in staat zijn goed te luisteren naar anderen.
‘Ethiek in tijden van verharding: Stevig, eigenwijs leiderschap met een open hart als tegengif voor polarisatie. Rick en Titia schreven een belangrijk en praktisch boek om je eigen koers te blijven vinden en varen.’
Pacelle van Goethem, schrijver van o.a. de bestseller IJs verkopen aan Eskimo's
‘Dankzij onze gedeelde waarden en de hulp van Titia bij het ontdekken van hun eigen verhaal, vinden en krijgen de helden in onze organisatie het podium om als lichtend voorbeeld voor hun collega’s te dienen. Zo bewegen we samen vooruit.’
Mattijs ten Brink, CEO Sunweb Group
Trefwoorden: