Alle managementmodellen die je als professional of student nodig hebt bij elkaar Hoe kun je het strategieproces voor jouw organisatie het best vormgeven? En op welke manier kom je eigenlijk tot een gedegen strategisch (marketing)plan? Daarvoor heb je managementmodellen nodig. Maar welk model kies je dan precies? Met een selectie van 75 modellen geeft Handboek Managementmodellen je alle tools in handen om jouw organisatievraagstuk gedegen te benaderen. Via de PDCA-cyclus (Plan-Do-Check-Act) komt elk aspect van de organisatie aan bod, van externe analyse tot evaluatie en bijsturing. Je ziet steeds snel hoe en met welk doel je elk model kunt gebruiken. En bovendien: welke modellen je daarna kunt inzetten om de volgende stap te zetten. Dit handboek verbindt oude modellen die hun nut ruimschoots hebben bewezen met nieuwe tools die onmisbaar zijn voor de organisatie van nu. Wat je vraagstuk ook is, met Handboek Managementmodellen kun je werken aan continue verbetering. Online invulbare modellen Op de online omgeving www.handboekmanagementmodellen.nl kun je de modellen uit dit boek downloaden als invulbare pdf. In no time maak je hiermee een inzichtelijke figuur om te gebruiken in een verslag of presentatie. Deze applicatie biedt precies de ondersteuning waar jouw praktijk om vraagt. Patrick Kooij is business development manager en als parttimedocent verbonden aan de Hogeschool Utrecht, opleidingsinstituut SRM en het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA). Daarnaast is hij examinator bij Essenzo Business School.