Bij de diagnostiek en behandeling van meertalige kinderen is het belangrijk om stil te staan bij de achtergrond van kinderen (en hun ouders). Taalstoornissen bij meertalige kinderen geeft inleidende informatie over de achtergrond van immigranten, de samenstelling van de Nederlandse maatschappij en de normale meertalige taalontwikkeling. Want wie zich als hulpverlener bewust is van verschillen en overeenkomsten, eigen vooroordelen wil ontdekken en onze maatschappij met een andere bril wil bekijken, krijgt een kritische en open houding. En dat komt een correcte diagnostiek en een adequate behandeling van meertalige kinderen en hun taalontwikkeling ten goede!
Manuela Julien beschrijft in Taalstoornissen bij meertalige kinderen kenmerken van specifieke taalstoornissen en best practices die in Nederland en daarbuiten gangbaar zijn bij onderzoek en behandeling van deze groep. Deze derde editie is aangevuld met de nieuwste inzichten en hulpmiddelen en biedt een eerste kennismaking voor diegenen die in hun werk te maken hebben met deze problematiek. Taalstoornissen bij meertalige kinderen richt zich voor een belangrijk deel op logopedisten. Maar ook andere professionals die willen weten hoe taalproblemen bij deze kinderen kunnen worden vastgesteld en behandeld, vinden in deze uitgave bruikbare informatie.