Snel en effectief plannen met OGSM! Iedereen heeft plannen. Zakelijk en privé. Maar we realiseren onze plannen vaker niet dan wel. Dat komt omdat veel plannen gewoonweg niet goed/concreet genoeg zijn en/of te weinig draagvlak hebben. Met dit boek leer je hoe je een (business)plan maakt dat wél werkt. De methodiek heet OGSM: Objective, Goals, Strategies, Measures. Het is een plan op 1 A4 (ja, je leest het goed: 1 A4) wat leidt van visie naar actie. Het verbindt ambitieuze doelstellingen aan concrete activiteiten. De methodiek is wereldwijd bewezen effectief. Vele personen en organisaties werken er al jarenlang mee, zoals de NASA, Procter & Gamble, Coca-Cola en Business Openers. Aan de slag dus als je nog succesvoller wilt zijn! Het voorwoord van het boek is geschreven door Isabelle Spindler-Jacobs, Directeur Retail Heineken en Topvrouw van het jaar 2010, en Jeroen Pietryga, voormalig Senior Vice President Marketing & Format Management bij Albert Heijn. Beiden zijn echte fans van OGSM. Marc en Ellen zijn tevens (co)auteur van Internal Branding in de praktijk, het boek dat in 2008 door Tijdschrift voor Marketing is uitgeroepen tot Marketingboek van het Jaar. In het voorjaar van 2013 verschijnt het vervolg op dit boek. Over de auteurs Marc van Eck, Ellen Leenhouts en Judith Tielen zijn allen partner bij strategisch marketingadviesbureau Business Openers. Zij kennen elkaar van Procter & Gamble, waar zij de OGSM-methodiek geleerd hebben. In hun adviespraktijk hebben zij de afgelopen jaren veel van hun klanten met OGSM verder geholpen. Zij geven er ook lezingen en trainingen over.