dit werk kent de volgende uitvoeringen
Paperback
ISBN9789043028134
verschijningsdatum20/11/2012
verschijningsdatum20/11/2012
Snel en effectief plannen met OGSM!
Iedereen heeft plannen. Zakelijk en privé. Maar we realiseren onze plannen vaker niet dan wel. Dat komt omdat veel plannen gewoonweg niet goed/concreet genoeg zijn en/of te weinig draagvlak hebben. Met dit boek leer je hoe je een (business)plan maakt dat wél werkt. De methodiek heet OGSM: Objective, Goals, Strategies, Measures. Het is een plan op 1 A4 (ja, je leest het goed: 1 A4) wat leidt van visie naar actie. Het verbindt ambitieuze doelstellingen aan concrete activiteiten. De methodiek is wereldwijd bewezen effectief. Vele personen en organisaties werken er al jarenlang mee, zoals de NASA, Procter & Gamble, Coca-Cola en Business Openers. Aan de slag dus als je nog succesvoller wilt zijn!
Marc van Eck, Ellen Leenhouts en Judith Tielen zijn allen partner bij strategisch marketingadviesbureau Business Openers. Zij kennen elkaar van Procter & Gamble, waar zij de OGSM-methodiek geleerd hebben. In hun adviespraktijk hebben zij de afgelopen jaren veel van hun klanten met OGSM verder geholpen. Zij geven er ook lezingen en trainingen over.