dit werk kent de volgende uitvoeringen
E-book (epub)
ISBN9789462761971
verschijningsdatum25/05/2017
verschijningsdatum25/05/2017
“Een essentieel boek voor leiders dat toont hoe je effectief kunt innoveren voor de toekomst en je groei vergroot, terwijl je tegelijkertijd je core business uitvoert.” – Alexander Osterwalder, coauteur van Business Model Generatie
'De Corporate Startup' is een praktische gids voor gevestigde bedrijven die hun innovatiecapaciteiten duurzaam willen ontwikkelen.
- De wereld om ons heen is snel aan het veranderen. Er is nu meer druk op gevestigde bedrijven om te innoveren. - De uitdaging die de meeste bedrijven hebben, is om nieuwe producten voor nieuwe markten te ontwikkelen, terwijl ze tegelijkertijd hun core business moeten managen. - De principes en methodes in het boek bieden bedrijven een plan om hun innovatie te managen terwijl ze ook hun corebusiness uitvoeren. - De Corporate Startup biedt kaders, modellen, tabellen, tools en methodes die makkelijk kunnen worden toegepast om nieuwe producten en businessmodellen te ontwikkelen.
'Grote bedrijven gaan failliet als ze niet innoveren. Maar de vraag is: hoe. Bedrijven hebben een handboek nodig waarmee ze hun bedrijf kunnen transformeren tot innovatiemachines. 'De Corporate Startup' is dat handboek. Het toont een bewezen methode - zoals de Lean Startupprincipes - om een innovatiecultuur op te bouwen.' - Ben Yoskovitz, coauteur van Lean Analytics en medeoprichter van Highline BETA
'De Corporate Startup is niet alleen een omvangrijk, maar ook een gedegen handboek. Naast inspirerende voorbeelden staat het boordevol modellen, instrumenten, figuren en praktisch toepasbare aanpakken.' - Hans van der Loo, auteur van o.a. Waar haal je de energie vandaan?, Kus de visie wakker, coauteur van Musk Mania en Wavemakers en medeoprichter en eigenaar van Betterday
'Het Corporate Startup-model en de ideeën over het innovatie-ecosysteem zijn voor ons zeer nuttig gebleken bij het ontwerpen van onze eigen innovatiestrategie. Dit boek is een must voor alle leiders die hun bedrijf willen transformeren om innovatiever te kunnen zijn.' - Erik Kongsvik-Ibsen, vicepresident strategy en business development van Egmont