Martijn Boele gaat op een aanstekelijke manier in op de zin en (vooral) de onzin van reclame en marketing. Op een scherpe maar humorvolle toon duidt hij waar wij allemaal dagelijks mee worden geconfronteerd: reclame. Want welke groenteboer heeft eigenlijk de lekkerste appels? Waarom probeert de supermarkt jou zo lang mogelijk in het pand te houden? En hoe doen ze dat precies? Wie krijg je in China aan de telefoon als je "ni hao" roept en waarom zijn bavianenbillen zo belangrijk in de hedendaagse samenleving? "Wie Dit Koopt Is Gek" is allesbehalve een handleiding voor marketeers en adverteerders, maar geeft met vaak verrassende invalshoeken een kijkje in de wereld van foppen en bedotten, aanbiedingen en kortingen. Gevoel voor taal en humor is voldoende om dit boek te kunnen waarderen. Maar pas op: voel je niet in je kuif gepikt als je door Boele op het verkeerde been wordt gezet of als er hier en daar een oortje wordt gewassen! Martijn Boele is ict-er, (schaak)docent en schrijver. Hij zou dit qua aantal tijdseenheden graag in de omgekeerde volgorde doen.