dit werk kent de volgende uitvoeringen
Hardback
ISBN9789079624171
verschijningsdatum03/06/2016
verschijningsdatum03/06/2016
'Van 6- naar 40+
Dertig jaar bouwen aan erfgoed in kaas'
Het persoonlijke verhaal van Jan Kos, merkenbouwer en bewaker van erfgoed.
'Van 6- naar 40+' is het verhaal van een "hardwerkende betrouwbare jongen met handel en economie in zijn pakket" die al jong wist wat hij wilde: werken bij een bedrijf waar hij grootaandeelhouder kon worden. Ruim 30 jaar later is Jan Kos CEO en DGA van de Vandersterre Groep Bedrijven, een van Nederlands grootste particuliere kaashandelsbedrijven.
Het boek is meer dan een biografie; Kos laat zien hoe hij, met zijn compagnons en tal van inspirerende medewerkers, door gericht merken en concepten te bouwen, van een generiek product als kaas bijzondere producten met een verhaal weet te maken die het in binnen- en buitenland goed doen. Dat maakt het boek interessant voor iedereen die wil weten hoe je de top zou kunnen bereiken.
De bouwstenen van het succes van Jan Kos zijn doelgerichtheid (weten waar je naartoe wilt met jezelf en met je bedrijf), kennis van markten en merken en respect voor erfgoed. Daarom houden Kos en zijn collega-DGA's durfkapitalisten buiten de deur, zorgen zij voor een solide balanspositie en kiezen zij voor continuïteit.
Kos zet zich graag in voor maatschappelijke initiatieven. Een foto van Jan Kos als gepassioneerde volleyballer siert de cover van zijn boek. Als speler én als sponsor heeft hij veel geïnvesteerd in de volleybalcultuur in zijn woonplaats Huizen en op landelijk niveau.
Flaptekst: "Een rijtje 6-minnen als cijferlijst betekende dat de hoofdpersoon van dit boek met de hakken over de sloot zijn havo-diploma in ontvangst kon nemen. Tijdens een dankspeech aan zijn leraren kon hij niet nalaten de uitdagende vraag te stellen wie uiteindelijk het best zouden slagen: de bollebozen of de praktisch ingestelde mensen zoals hij. Door toeval belandde hij in de zuivelhandel, een branche waar zijn praktische instelling werd gewaardeerd. Hij kreeg, en pakte, kansen waardoor zijn kennis- en ervaringsniveau snel groeiden. Zijn talent viel op, en nog geen tien jaar na zijn start werd hij directeur van de kaashandel die hij niet veel later met twee collega's zou overnemen.
Dertig jaar later is Vandersterre Groep in Bodegraven een van de toonaangevende kaashandelsbedrijven van Nederland. De stevige marktpositie in eigen land wordt versterkt door de export van Nederlandse kaasspecialiteiten en zelf ontwikkelde merken over de hele wereld.
Van een 6- als examencijfer naar het succes met 40+ kaas: een praktische instelling legt geen windeieren."