Of je bent een Paarse Koe, of je bent het niet.
Of je bent buitengewoon, of je bent onzichtbaar.
Maak je keuze.
Je kunt het beter onder ogen zien. De P’s waar marketeers mee werken – prijs, promotie, publiciteit om er een paar te noemen – werken niet meer. Aan het lijstje moet één bijzondere P worden toegevoegd: de Paarse Koe.
Koeien zijn saai, zeker als je er een paar hebt gezien. Maar een paarse koe, dat zou bijzonder zijn. Purple Cow beschrijft iets fenomenaals, spannends en ongelooflijks dat tegen onze intuïtie ingaat. Elke dag komen consumenten in aanraking met zoveel saaie dingen – veel zwart-wit koeien – dat je zeker weet dat ze een paarse koe nooit zullen vergeten. En het is geen marketingpraat die je op je product of dienst kunt plakken. Het zit er al in. De Paarse Koe is ingebouwd of hij is er niet.
In Purple Cow spoort Seth Godin je aan om ervoor te zorgen dat de Paarse Koe in alles zit wat je maakt of doet. Zo wordt het werkelijk opmerkelijk. Het is een manifest voor marketeers die willen helpen producten te creëren die marketing waard zijn.
Van de boeken van Seth Godin zijn in Nederland meer dan 10.000 exemplaren verkocht.
‘In Purple Cow spoort Seth Godin je aan om ervoor te zorgen dat de Paarse Koe in alles zit wat je maakt of doet. Zo wordt het werkelijk opmerkelijk. Het is een manifest voor marketeers die willen helpen producten te creëren die marketing waard zijn. De redactie Cultuur van Nieuws van Nederland geeft **** (4) sterren.’ – Nieuwsvannederland.nl