Hoe de dialoog organisaties slimmer, sneller en succesvoller maakt De toegenomen transparantie heeft de wereld van overheden, non-profitorganisaties en bedrijven een stuk spannender gemaakt. Door social media is informatie breed toegankelijk geworden. Stakeholders zijn mondiger dan ooit. In de netwerksamenleving is vertrouwen niet meer vanzelfsprekend: winnen doe je niet solo, maar samen. Om in verbinding te blijven met hun omgeving, kiezen steeds meer organisaties voor de maatschappelijke dialoog. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. In de praktijk spelen diverse vraagstukken als: - Wie zijn onze in- en externe stakeholders? - Hoe krijgen we mensen mee in de verandering? - Waarmee vergroot de afdeling communicatie haar impact? - Welke kansen zijn er voor bestuurders en raden van toezicht? - Op welke manier brengt stakeholderonderzoek de belangen in kaart? Met ruim 60 voorbeelden, een stappenplan en 7 succesfactoren kunnen bestuurders, toezichthouders, marketeers en communicatieprofessionals direct met stakeholdermanagement aan de slag. Ontdek hoe lerende organisaties in dialoog met hun omgeving sneller komen tot duurzaam succes - en hoe de verliezers zichzelf buitenspel zetten.