dit werk kent de volgende uitvoeringen
Paperback
ISBN9789059726154
verschijningsdatum14/03/2012
verschijningsdatum14/03/2012
Het culturele landschap in Nederland is met de komst van etnische groepen sinds de Tweede Wereldoorlog sterk veranderd. Zij zijn de afgelopen decennia succesvol geïntegreerd in het hoger onderwijs, de arbeidsmarkt en het etnisch ondernemerschap. Het is voor bedrijven commercieel interessant om op de behoeften van deze groepen in te spelen. In dit boek wordt de vraag beantwoord hoe bedrijven voordeel kunnen behalen in deze multiculturele omgeving.
Tot op heden werd in onderzoeken naar culturele diversiteit en concurrentievoordeel de invloed van omgevingsfactoren grotendeels genegeerd. In deze studie wordt die relatie tussen culturele diversiteit en concurrentievoordeel juist wel aan de orde gesteld. Door middel van praktijkvoorbeelden binnen de bank- en verzekeringssector wordt inzichtelijk gemaakt welke activiteiten leiden tot voordelen en welke condities daarbij gelden.
Youssef Boutachekourt studeerde Strategisch Management aan de Erasmus University Rotterdam. Al tijdens zijn studie verrichte hij onderzoek naar culturele diversiteit vanuit een bedrijfswetenschappelijk perspectief.