Competentiemanagement is voor veel P&O-ers de nieuwe standaard geworden en staat tegenwoordig bij veel organisaties dan ook voor modern, up-to-date HRM-beleid. Toch blijven veel leidinggevenden het nog lastig vinden om een goed competentiegericht gesprek te houden met hun medewerkers.
Ze zien dat de medewerker nog beter zou kunnen functioneren, dat hij nog niet helemaal in zijn kracht zit. Maar wat is wijsheid? Vooral zijn sterke kanten nog beter ontwikkelen en zijn zwakke kanten negeren totdat hij zelf of zijn collegas er last van krijgen? Of juist toch die zwakke kanten aanpakken omdat juist daar de belemmeringen zitten? Zijn die vaardigheden überhaupt wel ontwikkelbaar? En zo ja, hoe pak ik dat dan aan? Vragen waarop dit boek de antwoorden heeft.
De auteurs geven van bijna vijftig competenties de ontwikkelbaarheid, de persoonlijkheidskenmerken die belemmerend kunnen werken, en heel veel coachingstips. Juist de combinatie van theorie, voorbeelden, leessuggesties en tips maakt dit boek tot een onmisbaar naslagwerk voor iedere leidinggevende.