dit werk kent de volgende uitvoeringen
Paperback
ISBN9789023244134
verschijningsdatum10/04/2008
verschijningsdatum10/04/2008
"Ondernemerschap floreert. Steeds meer studenten overwegen al tijdens hun studie om later een eigen onderneming te beginnen of moeten als stagiair ondernemers helpen met het opstellen van een ondernemingsplan. En ook in werknemers wordt ondernemingszin gewaardeerd.
'Strategisch ondernemen' is een handleiding voor het formuleren van een strategisch of marketingbeleid voor ondernemingen. Ondernemerschap kun je leren. Dat laat dit boek zien aan de hand van MOSO, het MOdel van Strategisch Ondernemen. Dit model stelt meerdimensionaal of duurzaam ondernemen centraal en draait om het behouden van de sociale levens-vatbaarheid (¿planet¿ en ¿people¿) en van de economische levensvatbaarheid van de onderneming (¿profit¿).
Het accent ligt op ¿how to do¿, gebaseerd op een eigen concept en op theorieën en relevante methoden van bekende auteurs op dit gebied. Aan de hand van oefenvragen, invulschema¿s en een praktijkcase werk je stap voor stap toe naar een goed onderbouwd strategisch ondernemingsplan. Gaandeweg maak je je de essentiële aspecten van ondernemen eigen.
Hans Krijnen was als UHD Strategisch Management verbonden aan de Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de Rijksuniversiteit Groningen. Sinds 2004 is hij als zelfstandig strategieadviseur werkzaam.
Extra materiaal bij het boek
In het boek bevinden zich veel figuren en tabellen waarvan het de bedoeling is dat je deze invult voor de uitvoering van jouw taak: het schrijven van een strategisch ondernemingsplan. Met behulp van onderstsaand Word bestand en Excel bestand kun je een strategisch ondernemingsplan opstellen. In de toelichting vind je aanvullende informatie:
download toelichting bij de werkdocumenten
download werkdocument (wordbestand)
download rekenblad (excelbestand)