Dit handboek uit de gerenommeerde Financial Times-serie helpt je op weg om te werken met strategiemodellen en deze toe te passen in de praktijk. Het bespreekt klassieke modellen, zoals Porters Five Forces, Kim en Mauborgnes Blue Ocean strategie en Hamel en Prahalads kerncompetenties. Daarnaast wordt aandacht besteed aan bredere strategische denktechnieken, bijvoorbeeld SMART, het inschatten van de markt, strategische investeringsbesluiten, risico en kansen managen en waarde creëren bij fusies en acquisities. Dit handboek introduceert ook de strategiepiramide, een praktisch en bewezen effectief strategieontwikkelingsproces. Deze piramide bestaat uit negen bouwstenen, de lezer maakt stuk voor stuk kennis met deze principes, beginnend bij kennis over je business en eindigend bij het omgaan met risico en kansen. Alle tools en technieken in dit boek worden op heldere wijze omschreven, en je krijgt advies hoe deze toe te passen. Met praktijkvoorbeelden en casestudies waaronder Facebook en de Beatles. Vaughan Evans is consultant, gespecialiseerd in strategie en business planning voor zakelijke cliënten. Hij is een dynamische en inspirerende spreker over business en carrière onderwerpen.