Slik je je kritiek op anderen soms in? Maakt het u wat uit of u commentaar geeft aan uw medewerker, collega of baas? Vermijd je het wel eens om positieve feedback te geven? Veel mensen zullen deze vragen bevestigend beantwoorden. Zij vinden het moeilijk om met feedback om te gaan en lopen er liever met een boog omheen. Toch is open communiceren onontbeerlijk voor het bereiken van (top)prestaties in organisaties. Dit praktische boek leert je luisteren naar wat anderen je zeggen en je eigen commentaar zo te geven dat anderen naar u luisteren. Je leert hoe je op een duidelijke manier commentaar kunt geven, zonder met je waardeoordelen anderen te kwetsen of af te kraken. Je krijgt inzicht in de angst en emoties die daarmee gepaard kunnen gaan. Zo verbeter je je persoonlijk functioneren en van de mensen om je heen. Marieta Koopmans is sociaal psycholoog en werkt zelfstandig als individuele coach van managers onder de naam C'enter. Daarnaast geeft zij als freelancer leiderschapstrainingen voor het opleidingsinstituut Schouten & Nelissen.