‘Doen we het goed? Bespiegelingen van lerarenopleiders’ neemt de lezer mee in de wereld van de lerarenopleiders. Het boek laat kennismaken met acht bevlogen lerarenopleiders die met passie en verantwoordelijkheidsgevoel het beste onderwijs willen bieden dat zij kunnen. Gedrevenheid is echter geen garantie voor kwaliteit en dus vragen deze opleiders zich af of zij het goed en het goede doen. Acht lerarenopleiders reflecteerden, aan de hand van een concrete les of onderwijssituatie, op hun eigen praktijk en zochten naar theorie die daarbij past. Het boek weerspiegelt een eerlijke en voortdurende zoektocht van onderwijsprofessionals naar impact op aanstaande leraren en, in het verlengde daarvan, leerlingen. ‘Doen we het goed? Bespiegelingen van lerarenopleiders’ is door en voor lerarenopleiders geschreven. Maar ook aanstaande leraren, werkplekbegeleiders, schoolopleiders, directies, bestuurders, onderwijsonderzoekers en alle andere betrokkenen zijn van harte uitgenodigd om mee te lezen. Met bijdragen van Bruno Oldeboom, Claudia Tempels, Els Franken, Erik Meij, Etto Planting, Henk la Roi, Joop de Vries & Roland Bruijn Met voorwoord van prof. dr. Fred Korthagen, emeritus-hoogleraar in de didactiek van het opleiden van leraren