dit werk kent de volgende uitvoeringen
Paperback
ISBN9789023230670
verschijningsdatum01/01/1996
verschijningsdatum01/01/1996
Aan Medezeggenschap op maat liggen de volgende overwegingen ten grondslag: ondernemingen en organisaties zien zich geconfronteerd met snelle, weinig voorspelbare, ontwikkelingen in hun 'omgeving', vooral in de markt; zij reageren daarop met ingrijpende aanpassingen van strategie, structuur en cultuur.
Trefwoorden zijn slagvaardigheid, flexibiliteit, marktgerichtheid, openheid, vertrouwen en interne contractrelaties; medezeggenschap dient dienovereenkomstig te veranderen om conflicten en paradoxale situaties te vermijden; medezeggenschap ontwikkelt zich van toetsende naar interactieve medezeggenschap; elke onderneming of organisatie dient haar eigen weg ten aanzien van medezeggenschap te kiezen.
Medezeggenschap op maat is de uitkomst van overleg tussen directie en (gekozen) medewerkers; medezeggenschap op maat vereist een strak proces van vormgeving en implementatie; medezeggenschap op maat past in de 'Rijnlandse' overlegtraditie en is door het decentrale karakter eigentijds te noemen.