Conflicten op het werk zijn aan de orde van de dag. Jaarlijks ervaart meer dan een kwart van de werknemers problemen met collega's. Arbeidsconflicten hebben grote impact op de direct betrokkenen, op de organisatie waar men werkt en op de BV Nederland. Conflicten op een goede manier tijdig aangaan ter voorkoming van escalatie en in geval van escalatie eerder goed oplossen, is lonend. Hoe doe je dit? Conflictvaardig op het werk geeft je meer inzicht en praktische handvatten. Vanuit meerdere perspectieven ontrafelen de auteurs het fenomeen (arbeids)conflict. Om zo meer en beter grip op conflicten te krijgen. Een conflict is een bedreiging en een kans, een belangrijk leermoment en na escalatie ook iets vervelends dat liefst snel wordt opgelost. De auteurs analyseren conflicten op individueel, team- en organisatieniveau. Je leert kijken door de bril van de medewerker, de mediator, de jurist, de hr-professional, de bedrijfsarts, de leidinggevende en de directeur. Daarbij krijg je inzichten uit de communicatieleer, sociale psychologie, neurologie en onderhandelingsleer. Dit boek is voor iedereen die persoonlijk of professioneel met gedoe op het werk te maken heeft. En daar verandering in wil brengen. Met de kennis uit Conflictvaardig op het werk treed je conflictsituaties voortaan met meer vertrouwen tegemoet.