dit werk kent de volgende uitvoeringen
Paperback
ISBN9789033484575
verschijningsdatum27/09/2011
verschijningsdatum27/09/2011
Netwerken zijn van alle tijden. Maar nooit waren ze belangrijker dan vandaag. Want organisaties zijn steeds minder in staat hun producten en diensten alleen te creëren. In toenemende mate zijn ze aangewezen op anderen om hun doelstellingen te bereiken. Daarnaast vergroten de globalisering en het internet de mogelijkheden tot netwerken, op een schaal die eerder ondenkbaar was. Ook de wetenschap staat niet stil waardoor we steeds meer leren over het functioneren van netwerken.
Dit boek laat zien hoe deze ontwikkelingen kansen bieden om op een nieuwe manier te netwerken. Niet netwerken om te controleren, te manipuleren, een machtspositie te verzekeren of gewoon gezellig samen te zijn, maar netwerken om te innoveren of anders te gaan organiseren. Het nieuwe netwerken betekent dat netwerken gezien en erkend worden als een productiefactor die waarde kan creëren. We tonen aan hoe die meerwaarde gerealiseerd kan worden. We laten zien dat steeds meer organisaties erin slagen zich te vernieuwen en te onderscheiden van andere organisaties dank zij netwerken waartoe ze eerder geen toegang hadden. Het boek verduidelijkt dat bewust en beheerst kunnen netwerken steeds vaker een belangrijke succesfactor voor organisaties wordt. Het helpt om je organisatie innovatief, slagkrachtig en concurrentieel te maken.
Over de auteurs:
Patrick Kenis is Academic Dean van Antwerp Management School en Hoogleraar Organisatieweteschappen aan de Universiteit van Tilburg. Hij heeft een PhD van het European University Institute in Firenze. Hij werkte eerder als onderzoeker in Italië, Oostenrijk, Duitsland en Nederland.
Bart Cambré is onderzoeksdirecteur van Antwerp Management School. Hij is socioloog en methodoloog en behaalde zijn PhD aan de K.U.Leuven. Hij werkte als consultant en docent aan universiteiten en business schools.
Eric Kenis is projectdirecteur bij Voka. Hij lanceerde en beheerde in de voorbije jaren diverse netwerken en platformen voor ondernemers en intrapreneurs. Momenteel stimuleert en begeleidt hij vooral jonge toekomstige ondernemers met een hoog profiel tot innovatieve en ambitieuze nieuwe bedrijven (www.bryo.be).