dit werk kent de volgende uitvoeringen
E-book (epub)
ISBN9789059725331
verschijningsdatum15/04/2011
verschijningsdatum15/04/2011
Het boekenvak staat aan het begin van een digitale revolutie. Niet alleen worden er steeds meer boeken via online kanalen verkocht, we zullen steeds meer digitaal gaan lezen en daardoor wordt het steeds eenvoudiger om te publiceren. Het probleem is alleen: hoe vang je de aandacht van potentiële lezers? Je moet immers niet alleen concurreren met duizenden andere boeken, ook apps, internet, games en muziek schreeuwen om de aandacht van de lezer. Op zijn weblog Uitgever 2.0 schrijft de auteur regelmatig over online marketing en social media tools die schrijvers en uitgevers kunnen inzetten om hun (digitale) boeken voor het voetlicht te brengen. In dit ebook zijn een aantal van de belangrijkste blogpost op dit vlak gebundeld. Er wordt een breed scala aan onderwerpen behandeld, van het opzetten van een auteurs- of boekenwebsite, het gebruik van twitter en sociale netwerken zoals Facebook, maar ook het belang van reviews en de inzet van location-based platformen zoals FourSquare. Wiebe de Jager is directeur van uitgeverij Eburon en medeoprichter van eReaders.nl. Hij schrijft veel over ebooks op zijn weblog en in vakbladen. Hij is daarnaast een veelgevraagd spreker op het gebied van digitaal uitgeven en de toekomst van het boek.