CREA voor open blik op kansen en ZENNIG om uit 'goed/fout' denken te stappen, 0/1 denken staat immers haaks op creativiteit. Als je enige gereedschap een sleutel is, lijken alle problemen zich te presenteren als een slot. Wat je niet kent, zul je niet zien. En dan willen die ongeziene problemen wel eens tevoorschijn komen als zwarte zwanen. CREAZENNIG KIJKEN biedt andere invalshoeken en perspectieven om ANDERS naar verandering en innovatie te kijken. Zet je in een helikopter voor overzicht en laat je ANDERS KIJKEN naar motivaties van mensen. Geeft een frisse kijk op de vraag of oude schoenen nog gerepareerd kunnen worden of aan vervanging toe zijn. Neem bijv. het economische groeimodel. Dat is een historisch construct zoals de piramiden en het stoomschip: een verhaal met een begin (16e eeuw Holland), een middenstuk (industriële revoluties EU en VS) en eind (informatie revolutie, 20e eeuw). Nieuwe schoenen lijken echt gewenst. CREAZENNIG KIJKEN wordt verbeeld door het tangram: 7 ongelijke vormen die allerlei figuren kunnen opleveren. Wel door gissen en missen. Het biedt originele creatieve impulsen om te anticiperen op de gevolgen van verandering en het plezier dat daarbij hoort.