dit werk kent de volgende uitvoeringen
Paperback
ISBN9789090306902
verschijningsdatum30/11/2017
verschijningsdatum30/11/2017
Het boek 101 vragen over kwaliteit beschrijft op unieke wijze het ‘kwaliteits- verhaal’ door beantwoording van prangende vragen uit de kwaliteitsleer. Het begint met het beantwoorden van dé vraag: wat is kwaliteit eigenlijk? Ten eerste komen de belangrijkste beginselen van kwaliteit aan bod. Vervolgens neemt de auteur u mee naar de achtergronden ervan door de invloedrijkste filosofieën de revue te laten passeren. Ten slotte wordt er een inkijk gegeven in een representatief instrumentarium van gereedschappen die op uitvoerend, ondersteunend en managementniveau toepasbaar zijn. De toegankelijke schrijfstijl van de auteur en verhelderende voorbeelden zorgen dat abstracte onderwerpen op een leuke en eenvoudige manier uitgelegd worden. Dit boek is een elementair stukje werk voor een ieder die de basis principes van kwaliteit wil doorgronden en voor organisaties die kwaliteit als discipline optimaal willen benutten. Konstantin Petkovski, Macedoniër van oorsprong, is een zelfstandig kwaliteitsadviseur met ruim vijfentwintig jaar ervaring in kwaliteit en de aanverwante disciplines Compliance en Business Excellence. Gedurende zijn carrière heeft Konstantin toonaangevende organisaties als Philips, MSD, Sanquin, DSM en FrieslandCampina voorzien van praktische oplossingen voor uitdagingen waarbij kwaliteit een speerpunt was. “Er bestaan heel veel goede boeken over kwaliteit maar ik raakte erg gecharmeerd over de invalshoek die de schrijver van dit boek heeft gehanteerd. Door de vraag-antwoord aanpak krijgt de lezer een goed inzicht in het onderwerp ‘kwaliteit’ gebaseerd op de ervaringen en inzichten van een doorgewinterde kwaliteitsprofessional. Een echte aanrader, zeker voor beginnende kwaliteitsprofessionals, om inzicht en kennis over kwaliteit te verwerven en/of te vergroten. De aangereikte technieken zijn goed bruikbaar en helpen de lezer om positieve bijdragen te leveren in zijn/haar eigen werkveld. Ik kom tot de eindconclusie dat als de principes en de aanpak uit dit boek in de praktijk worden gebracht, de meerwaarde van kwaliteit zal toenemen.” Peter Michiels Sr. Manager Business Excellence, Quality & Regulatory, Philips Innovation Services