dit werk kent de volgende uitvoeringen
Paperback
ISBN9789462369153
verschijningsdatum20/03/2019
verschijningsdatum20/03/2019
E-book
ISBN9789462740006
verschijningsdatum20/03/2019
verschijningsdatum20/03/2019
Rangordeningen maken is een populair tijdverdrijf. Nederland is dol op lijstjes. Veel burgers raken in de ban van competities en ‘ranking the stars’. Hitparades behoren tot de best gelezen stukken. Benchmarking past bij die interesse. Dergelijke analyses leveren onder meer een hitlijst op, zoals bijvoorbeeld van gemeenten, woningcorporaties, opleidingen, ziekenhuizen of zorgcentra. Benchmarking impliceert het vergelijken van organisaties op prestaties en kwaliteiten, het rangordenen, het verklaren van verschillen in resultaten en het zoeken naar aanwijzingen voor de beste praktijken. Dit onderzoek komt veel voor. Benchmarking is vooral bedoeld om te leren en verbeteren. Dit boek geeft inzicht in hoe een benchmark op te zetten, wat daarbij komt kijken, wat je niet moet doen en wat de toepassing oplevert. Wat moet gebeuren om de beste te worden? En hoe blijf je weg uit de achterhoede of middenmoot? Een nuttig boek voor wie streeft naar verbetering en vernieuwing en ook voor wie wil graven naar achterliggende veronderstellingen. Een must read voor vernieuwers en aanbevolen voor ambtenaren, onderzoekers en consultants en voor studenten van opleidingen bedrijfskunde, bestuurskunde of overheidsmanagement.