Bewuste informatieconsumptie in een tijd van overvloed. De moderne mens besteedt ruim 11 uur van iedere 24 aan consumeren. Nee, dan bedoelen we niet eten, maar het zich volproppen met informatie. We vechten allemaal tegen een stroom aan afleidingen en worden verleid met smakelijke hapjes aan informatie. En net zoals teveel junkfood kan leiden tot zwaarlijvigheid, kan teveel junk-informatie leiden tot domheid. Deze Nederlandse vertaling van The information diet laat je zien hoe je om kan gaan met deze informatieovervloed waar naar uit te kijken en wat te vermijden, en hoe selectief te zijn. Als je jong bent en kijkt wat er op televisie is, denk je: dit is een complot, een samenzwering van de zenders om ons dommer te maken. Als je iets ouder wordt, besef je dat het anders zit, dat hun doel is: mensen precies geven wat ze willen. Die gedachte is veel bedrukkender. Steve Jobs, Interview in WIRED magazine. Onderstaande presentatie toont treffend de themas, problemen en oplossingen waar Clay Johnson in zijn boek over schrijft.