dit werk kent de volgende uitvoeringen
E-book (epub)
ISBN9789058755933
verschijningsdatum29/10/2018
verschijningsdatum29/10/2018
We praten veel over aanspreken, maar we doen het vrijwel niet. Terwijl we allemaal vinden dat het nodig is om te leren, onze zakelijke doelen te realiseren en de werksfeer goed te houden. Gytha Heins deed drie jaar onderzoek en legt in dit boek op glasheldere en soms confronterende wijze uit hoe dit komt, met veel praktijkvoorbeelden. Goed aanspreken is veel lastiger dan we altijd dachten. Nog een workshop 'feedback geven' heeft geen enkele zin. Het zit niet in wat we doen, het zit in hoe we erover denken. Aanspreken gaat niet alleen over kritiek geven, maar ook over kleur bekennen. Het gaat over tolerantie én grenzen stellen, over aanspreken én aanspreekbaar zijn. In dit boek vind je direct toepasbare oplossingen voor leiders van organisaties, voor aansprekers en voor aangesprokenen. Als we elkaar vaker aanspreken, kunnen we 28 % productiever zijn, 12,5 % meer omzet realiseren, 16 % meer kosten besparen en het verloop en verzuim met respectievelijk 15 en 11 % terugdringen. Investeren in aanspreken leidt niet alleen tot een betere samenwerking, maar levert ook veel geld op. Aanbevelingen 'We moeten een aanspreekcultuur invoeren. En voor je 't weet, zijn de eerste workshops gepland. Zonder succes. Dit boek is een doorbraak. Gytha Heins laat zien wat écht nodig is. Met eigen onderzoek én talloze praktische voorbeelden. Ik las het al twee keer.' - Arend Ardon, partner Holland Consulting Group, auteur van Doorbreek de cirkel! en Ontketen vernieuwing! 'Als je voelt dat iets je niet zint, durf het dan bespreekbaar te maken. Wacht niet te lang. Het wordt er echt beter van, zoveel wordt wel duidelijk na het lezen van dit boek.' - Ingrid Thijssen, Voorzitter Raad van Bestuur /CEO Alliander en Topvrouw van het jaar 2016 'Normen stellen is een belangrijk, maar lastig deel van leidinggeven. Daarom is dit praktische boek voor elke manager zo relevant.' - Erik Muetstege, CEO NN Bank Nationale Nederlanden