Het Bikethrough Model is een begrijpelijk en herkenbaar model om naar jouw bedrijf, organisatie of afdeling te kijken. Met de fiets als metafoor kan je op een eenvoudige manier je eigen organisatie analyseren en optimaliseren. Het model is een aanklacht tegen managementmodellen die dermate abstract en moeilijk zijn dat medewerkers zich niet aangesproken voelen en resultaten uitblijven of erg tijdelijk zijn.
In dit boek komen alle aspecten van bedrijfsmanagement aan bod. Het is een boek dat de controverse niet schuwt en waarin management en dagelijks leven in elkaar overvloeien. Geen dure theorieën maar inzichten op basis van ervaringen uit de praktijk, vaak grappig en af en toe overgoten met wat cynisme. Een boek dat door zijn eenvoud mensen overtuigt om het model beet te pakken en te gebruiken. Een boek dat je vastgrijpt en je niet meer loslaat tot je er helemaal doorheen bent gefietst.
Het Bikethrough Model is geschreven voor een breed publiek: mensen met een eigen zaak die op een snelle manier wat te weten willen komen over management. Maar ook leidinggevenden die met hun team aan de slag willen met een model dat mensen echt aanspreekt. Kortom, voor iedereen met een beetje interesse voor management, ongeacht studieniveau, die tot op heden op zijn honger bleef zitten.