dit werk kent de volgende uitvoeringen
E-book
ISBN9789023253198
verschijningsdatum05/06/2014
verschijningsdatum05/06/2014
Paperback
ISBN9789023250654
verschijningsdatum16/02/2012
verschijningsdatum16/02/2012
Opleidingen economie, management en bedrijfskunde schenken steeds meer aandacht aan de themas internationale betrekkingen, milieu en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Duurzame ontwikkeling en globalisering behandelt moderne theorieën en klassieke begrippen en nodigt studenten uit om hun eigen mening te vormen. Het eerste deel plaatst globalisering in een kader en geeft de hoofdprincipes van de vakgebieden economie, bestuur, milieu en psychologie. Ook behandelt het themas als ethiek, trias politica, politieke stromingen, mensenrechten en de markteconomie. In het tweede deel staan globalisering, milieu, technologie en internationaal bestuur centraal. Welke oplossing hebben overheden en internationale organisaties gezocht voor problemen als armoede, stabiliteit en het milieuvraagstuk? De belangen van overheden, burgers en bedrijven blijken dichtbij elkaar te komen als een langetermijnperspectief wordt gehanteerd. De rol van de bedrijven komt in het derde deel aan de orde. Welke bijdragen leveren zij aan de vooruitgang en welke rol hebben zij bij duurzame ontwikkeling? Hoe krijgt maatschappelijk verantwoord ondernemen vorm? De student krijgt methoden aangereikt om een toekomstgerichte bedrijfsstrategie te ontwikkelen.