Personen
Ed Boogaard
NUR Codes (sub)
810 Communicatiekunde algemeen
Interne communicatie
Exact communiceren
De derde editie van ‘Lees verder’ bevat een selectie van artikelen, berichten, tweets en columns die Ed Boogaard in 2016 schreef over het grafische vak, drukkers, drukwerk en natuurlijk: over Drupa. Hij reist 65 jaar terug in de tijd naar de toekomst van drukwerk, ziet hoe drukpersen zich op de digitale snelweg begeven en hoort hoe Landa het sceptische beurspubliek om nog wat meer geduld vraagt. Hij wordt aangenaam verrast door het enthousiasme over mooi drukwerk tijdens de Dutch Design Week in Eindhoven en verbaast zich over de krampachtige discussie rond de Amsterdamse Ja-Ja-sticker: "Zou het ook mogelijk zijn om, als branche overtuigd van de kracht en duurzaamheid van huis-aan-huis drukwerk, bij al die 320.000 Amsterdamse adressen die nu geen sticker op hun brievenbus hebben, een Ja-Ja-exemplaar te bezorgen – met een fraaie folder waarin ze worden bedankt voor hun trouw aan drukwerk en worden beloond met exclusieve aanbiedingen? En met de belofte dat er ook voortdurend weer bomen bij komen?" Ed Boogaard blijft nieuwsgierig naar de achtergronden, benieuwd naar de betekenis en altijd op zoek naar een ander perspectief.