dit werk kent de volgende uitvoeringen
Paperback
ISBN9789491560316
verschijningsdatum28/08/2013
verschijningsdatum28/08/2013
Hoe kunnen merken via sociale media hun omzet verhogen?
Merken spelen tegenwoordig een duidelijke rol in vriendschappen. Ook online. KwaliTijd laat zien hoe je als merk je sociale rol kunt sturen. Met een hogere omzet tot gevolg. Mét een interactief ROI model waarmee je eenvoudig de financiële resultaten kunt meten.
KwaliTijd gaat over het meest waardevolle dat wij mensen hebben: de tijd die wij doorbrengen met vrienden en familie. Tijdens deze quality time spelen merken allerlei belangrijke sociale rollen, in het algemeen via logos en positionering en online via sociale media. KwaliTijd laat zien hoe het invoeren van de juiste sociale rol de return on investment van marketing, public relations en customer services kan verviervoudigen. Het boek geeft aan leiders in deze disciplines een praktische handleiding hoe zij de sociale rol van hun merk kunnen sturen en een interactief ROI Model waarmee wereldwijd inmiddels 500 bedrijven hun financiële prestaties aantoonbaar verbeteren.
Het curriculum vitae van Jaap Favier leest als de geschiedenis van digitale media. In de jaren tachtig zette hij email en het boekingssysteem Galileo op voor de reisindustrie. In de jaren negentig eBusiness voor KLM. De afgelopen dertien jaar hielp hij vele Fortune 500 bedrijven met het inrichten, verbeteren en integreren van online marketing. Hij deed dit als Global Vice President Marketing Leadership Research bij onderzoeksbureau Forrester, en sinds vier jaar als managing partner van research- en consultingbureau The Small Circle. "Van alle digitale innovaties in de afgelopen dertig jaar, is sociale media verreweg de belangrijkste en meest fascinerende," aldus Favier.