De ontwikkelingen in de zorg en ondersteuning van mensen buitelen de laatste jaren over elkaar heen. De stelselwijzigingen zijn fundamenteel en de doelstellingen groots. In dit boek schetsen mensen van Vraagkracht, een groep zelfstandig ondernemers met hun wortels in de zorg, hoe zij het model Signalen van Welzijn, een oplossingsgericht gespreksmodel, zijn gaan inzetten om de stem van de klant steeds centraal te stellen en de samenwerking tussen alle verschillende spelers eenvoudiger te maken. Het model bleek al snel uitstekend als basis te kunnen dienen bij de decentralisaties. Zo wordt het onder meer ingezet bij het voeren van Keukentafelgesprekken in de Wmo, in de jeugdzorg en bij wijkteams, maar ook bij schuldhulpverlening en trajecten naar werk. Wat begonnen is vanuit een passie voor mensgerichte hulpverlening heeft zich in tien jaar ontwikkeld tot een totaalconcept, passend bij de vragen van deze tijd. Praktijkverhalen illustreren hoe de combinatie van hulpverlening en training zorgt voor waardering van cliënten en meer werkplezier bij professionals. Dat het daarnaast vaak sneller en goedkoper is, is mooi meegenomen..