dit werk kent de volgende uitvoeringen
Hardback
ISBN9789492029003
verschijningsdatum09/01/2015
verschijningsdatum09/01/2015
De Directiefluisteraar Meino Zandwijk Excelsheets, statistieken, kansberekening en risicomanagement tegenover intuïtie, empathie en creativiteit, niet bang zijn om op je bek te gaan om zo tot briljante innovatieve oplossingen te komen. Directies nemen zichzelf vaak veel te serieus, zonder na te denken over wat ze doen of erger nog, waarom. Iedereen voelt aan dat het anders kan, maar hoe? De Directiefluisteraar laat op een speelse manier zien dat we gebruik moeten gaan maken van essentiële 'rechtsbreinige' zintuigen. Vaardigheden die zich in de rechterhersenhelft bevinden: design, spel, zingeving, empathie, verhaal en symfonie. Daarom een boek vol dialogen met zogenaamde 'right brainers', mensen die conceptueel denken in plaats van logisch en lineair. De directiefluisteraar, Meino Zandwijk, praat met Marcel Wanders over design, Jonnie Boer vertelt over symfonie, Ad Verbrugge en Laurens Knoop over zingeving, Nanine Linning kijkt naar spel en Tinkebell doet (haar) verhaal. Meino Zandwijk Consultant, innovator, visionair, maar boven alles ondernemer. Sinds 2001 eigenaar van Dutch, adviesbureau voor bedrijven en overheden dat mee onderneemt met hun klanten. Dutch vertaalt de drie P's van People, Planet en Profit naar een even soepel allitererend Building Better Business, of Creating Conscious Companies. Meino Zandwijk was als pragmatisch, betrokken en sociaal bewust ondernemer actief betrokken bij een aantal initiatieven gericht op maatschappelijke en duurzame impact: De Groene Zaak, Social Enterprise NL, Circle Economy en B-Corp. Door de crisis legde zijn bedrijf het bijna af. Toen ging bij hem de knop om: 'Verrek, zo ga ik het doen: alles op een luchtige, ludieke wijze over het voetlicht brengen. Een boek, een voorstelling.'