dit werk kent de volgende uitvoeringen
Paperback
ISBN9789082199376
verschijningsdatum25/02/2016
verschijningsdatum25/02/2016
"Van Inventie naar Innovatie" Volgens de Woordenlijst der Nederlandse taal betekent inventie 'het uitvinden van nieuwigheden'. Volgens diezelfde bron is een innovatie 'een eerste commerciële toepassing van iets nieuws'. Een uitvinding is dus niet per definitie een innovatie. Hans Kamphuis heeft ruim 35 jaar ervaring in de markt van 'vraag naar' en 'aanbod van' ideeën. Hij heeft aan de basis gestaan van een aantal initiatieven die als doel hadden vraag en aanbod van ideeën bij elkaar te brengen, zoals: het Uitvinderscentrum Nederland ID-NL, de stichting Industrieel Ontwerpen Nederland ioN, de organisatie voor koplopers in de bouw Booosting (www.booosting.nl), het platform voor innovatievragen voor het midden- en kleinbedrijf (www.innovatienet.nl), het Design Business Netwerk DEB, de Open Design Aanpak (www.opendesignaanpak.nl) en de eerste Nederlandse marktplaats voor, ideeën, octrooien en concepten (www.paperclip.solutions). Hij heeft daarnaast tientallen projecten begeleid met als doel nieuwe technologieën te introduceren, zoals: micro-elektronica, nieuwe materialen en internet. Tenslotte heeft hij in de loop der jaren honderden ideeën beoordeeld op originaliteit, techniek en marktkansen, waarvan er een aantal gerealiseerd zijn: de melkvet loze kaas: kees (www.keesmakers.nl), de centra voor mensen met rugpijnklachten: Krullaards Perfect Reset (www.krullaardsperfectreset.nl), een origineel nieuw grafisch product: TwinBook (www.twinbook.nl) en een schakeling om zuivere geluidopnames te kunnen maken: Phantom Sound Device (www.truephantom.nl). Dit boek bevat de ervaringen van 35 jaar innovatie-advisering en bespreekt een aantal aansprekende voorbeelden van het 'vermarkten' van ideeën. Het boek is bedoeld voor elke organisatie die op zoek is naar ideeën en elke individu die goede ideeën heeft en die wil gaan realiseren. Dit boek presenteert een bonte verzameling van personen die allen één ding gemeen hebben: de passie om met een product aan de slag te gaan. Producten die meestal ontstaan uit ergernis over het bestaande aanbod. Producten die tegen de mening van velen als onnodig of onhaalbaar tóch verder worden ontwikkeld en geleid hebben tot vele bedrijven met bestaansrecht. Dit boek is een hommage aan al die mensen die ondanks de vele tegenslagen en tegenvallers toch door zijn gegaan met hun ideaal: een bedrijf met een uniek nieuw product. Dit boek is ook een pleidooi voor het steunen van mensen die het lef hebben om hun nek financieel uit te steken en er zodoende voor zorgen dat Nederland voorop blijft lopen in productinnovatie, de basis voor verdere economische ontwikkeling. Immers, geen handel en overige dienstverlening zonder de basis van de economie: productindustrieën.