Personen
Charles Duhigg
Louise Koopman
Wie geen geld heeft doet niet mee
Het geheim van productiviteit thuis en op het werk Voor iedereen die slimmer wil werken Iedereen zou meer willen doen in minder tijd. Maar met simpelweg harder werken en meer to do-lijstjes alleen gaat dat niet lukken. Essentieel is een verandering in hóé we denken, doelen formuleren, teams samenstellen en beslissingen nemen. Dat is de prikkelende stelling van Charles Duhigg, auteur van de bestseller ‘De macht der gewoonte’. In ‘Slimmer sneller beter’ volgen we in acht casestudies het pad van enkele beroemde instellingen, die elk een belangrijke verandering in hun werkproces implementeren. Zo leren we hoe Disney het team van Frozen wist te prikkelen om sneller creativiteit tot stand te brengen door de juiste spanning te creëren, hoe het U.S. Marine Corps haar basistraining omgooit met beter gemotiveerde rekruten als gevolg, en hoe zowel Toyota als de FBI de betrokkenheid en innovatiekracht van hun werknemers vergroten door de belangrijke beslissingen aan hen over te laten. In ‘Slimmer sneller beter’ worden de key learnings van grote organisaties gepresenteerd in verrassende verhalen. De nieuwsgierigheid van de auteur en het rijke onderzoek waar hij uit put leveren een boek vol verrassende inzichten op. Hárder werken maakt organisaties en werknemers niet per se sneller en beter. Het geheim van productiviteit zit hem in slímmer werken.