Wat gebeurt er als je een bedrijf opricht zonder afdelingen, functies of regels? Roland Hameeteman wilde het weten en richtte in 1991 e-office op, een it-bedrijf zonder gewichtigdoenerij of haantjesgedrag. Een bedrijf waarin kennis wordt gedeeld in plaats van afgeschermd. E-office werd een succes, maar niet voordat het bedrijf door een diep dal ging. Hameeteman ontdekte dat mensen twintigste-eeuwse structuren nodig hebben om in de eenentwintigste eeuw succesvol te zijn. En dat je ze een helder afgebakend gebied moet geven waar ze verantwoordelijk voor zijn. Je moet afspraken maken met elkaar, doelen stellen, mensen aanspreken op hun verantwoordelijkheid. Maar dus niet vertellen wat ze moeten doen het is hún persoonlijke groei. De kracht van mensen is een persoonlijk en openhartig verslag van een ondernemer die met vallen en opstaan ontdekte hoe je professionals kunt helpen om het beste uit zichzelf te halen. En hoe je de organisatie van de eenentwintigste eeuw moet inrichten. Dit boek is geschreven voor alle managers en ondernemers die tegen de grenzen van de traditionele organisatie lopen. Het is een inspirerend boek voor iedereen die het talent van hoogopgeleide kenniswerkers nu eens echt wil benutten. Roland Hameeteman heeft in 1991 e-office opgericht, samen met Rutger Stekelenburg. Na voor diverse organisaties gewerkt te hebben, hadden zij het idee dat een organisatie ook 'anders' zou moeten kunnen werken. Het viel hen op dat medewerkers veel te maken kregen met onnodige informatielogistiek. Door deze logistiek zoveel mogelijk te beperken, en ervoor te zorgen dat de communicatie en samenwerking tussen professionals optimaal verloopt, kunnen zij zich beter concentreren op hun kernactiviteiten en beter werk afleveren. Hameeteman is als CEO van e-office een veelgevraagd spreker over organiseren en leidinggeven in de eenentwintigste eeuw. Dit is de pdf-uitvoering van 'De kracht van mensen' met alle afbeeldingen, geschikt voor reguliere computers. Er is ook een epub-uitvoering beschikbaar, speciaal geschikt voor ereaders.