dit werk kent de volgende uitvoeringen
Paperback
ISBN9789077432297
verschijningsdatum04/05/2009
verschijningsdatum04/05/2009
Een aanmoediging in de strijd voor verandering Waarom mislukken veranderingsprocessen in bedrijven zo vaak? Jef Staes trekt in zijn nieuwste boek op onderzoek en komt tot enkele confronterende vaststellingen. De oude managergeneratie is dringend aan vervanging toe. Opleiding en vorming wordt in bedrijven nog al te vaak bekeken vanuit een achterhaalde visie op leren. Levenslang leren is een noodzaak... maar onze ondernemingen zijn er niet klaar voor. In Mijn manager is een held valt Jef Staes enkele heilige huisjes aan op het vlak van management en HR en pleit hij voor een dramatische omwenteling in het beleid. Omwentelingen hebben echter helden nodig om ze tot stand te brengen. Helden die niet terugdeinzen voor hindernissen of zich laten intimideren door groepsdruk. Helden die bereid zijn risico's te nemen, zelfs als ze daarmee hun eigen hachje in gevaar brengen. Uit dit soort heldenhout zal de nieuwe manager gesneden zijn. Hij is niet langer de technicus, de beste in zijn vak, maar de visionair, behept met een tomeloze energie en enthousiasme waarmee hij anderen aanvuurt om hun kennis in te zetten voor de realisatie van gemeenschappelijke dromen. Dit boek richt zich tot de nieuwe manager en projectmanager die zichzelf ontwikkelt tot een management professional. Hij begrijpt hoe de leerprocessen in de hersenen werken en gebruikt deze kennis in zijn managementpraktijk. In de nieuwe tijd heeft hij immers nood aan medewerkers die leren niet zien als de weg naar een diploma of vaardigheid, maar als een noodzakelijk en permanent onderdeel van het leven. Dit boek geeft vooruitziende ondernemers en gedreven management professionals een houvast in hun strijd naar verandering. www.redmonkey.be