dit werk kent de volgende uitvoeringen
Paperback
ISBN9789023237099
verschijningsdatum23/04/2001
verschijningsdatum23/04/2001
"Integraal veranderingsmanagement is een systematische benadering voor het (bege)leiden van strategische herorientatie, herstructurering of cultuurbe?nvloeding. Deze veranderingen zijn dermate complex dat alleen een integrale benadering tot effect zal leiden. Dat betekent dat omgevings-, structuur- en samenwerkingsaspecten tijdens veranderingsprocessen steeds opnieuw in onderlinge samenhang gebracht moeten worden. Alleen hierdoor gaat een nieuwe richting leven, draagt een nieuwe cultuur bij tot de strategische positie van de organisatie en stimuleert een nieuwe organisatiestructuur de samenwerking.
Het boek geeft de manager en adviseur een leidraad voor:
- het analyseren van de noodzaak tot veranderen;
- het omgaan met weerstanden tegen verandering;
- het bepalen van de nieuwe richting en de verandertactiek;
- het consolideren van behaalde resultaten.
In deze derde herziene druk is de methodiek zoals gepresenteerd in de vorige drukken niet gewijzigd doch aangevuld met de nieuwste inzichten. Door toevoeging van een extra hoofdstuk over informatie- en communicatie-technologie (ICT) als motor voor verandering worden recente ontwikkelingen in de nieuwe economie in de context van organisatie-verandering gezet.
Het boek laat de praktijk spreken: mini-cases, klassieke fouten en persoonlijke ervaringen van veranderaars hebben een plaats naast de theorie.
Drs Alfred van Duren is werkzaam als marketplace executive Public bij IBM Global Services.
Drs Martin van Manen is directeur van TrainingPlaza.nl"