Personen
Marjon Oosterhout
Nicolette Wuring
NUR Codes (sub)
770 Psychologie algemeen
Psychologie
Psychoanalyse en religie
Unraveling branding systems
De vraag is het antwoord
Of je nu verpleegkundige bent, secretaresse, buschauffeur, coach of directeur, het gaat erom dat je het gevoel hebt dat wat je doet ertoe doet, en dat je werk jou voldoening geeft. Het leven is te kort en we werken te veel uren om onszelf dagelijks naar ons werk te slepen. De Z-factor is geschreven voor iedereen die meer voldoening in werk en daardoor in het leven wil ervaren. De meeste mensen associëren zingeving (de Z-factor) met Grootse Dingen en Dromen zoals een weeshuis opzetten in Afrika of een b&b in Toscane, en niet met hun dagelijkse activiteiten. De Z-factor wil mensen juist op zoek laten gaan naar de zin en de betekenis van de alledaagse dingen. Volgens de auteurs vind je daar privé vaak veel aanwijzingen voor: kinderen, vrienden, vrijwilligerswerk, muziek maken of andere vrijetijdsbestedingen die je zinvol, leuk en interessant vindt. Deze dingen zijn ook vaak de sleutel tot wat jou in je werk voldoening geeft. Wanneer jij voelt dat je ertoe doet en dat wat jij doet, ertoe doet, kost je werk je geen energie (meer), maar geeft het je dat. Daardoor ervaar jij niet alleen (meer) voldoening in je dagelijkse werk, ook je werkresultaten verbeteren. Dit boek brengt de Z-factor binnen ieders handbereik!