dit werk kent de volgende uitvoeringen
Hardback
ISBN9789035246188
verschijningsdatum30/08/2012
verschijningsdatum30/08/2012
Plezier in het werk, daar draait het om. Ook in de zorg. Of misschien wel: vooral in de zorg. Maar hoe zorg je als manager of bestuurder van een zorginstelling ervoor dat je medewerkers competent en gemotiveerd zijn, en bovendien op een effectieve manier werken?
Van alle managementtaken is het management van mensen de meest centrale. Wil je succesvol zijn, dan is het ook de meest -belangrijke. En vaak de meest lastige. Want de theorie en praktijk van HR zijn twee aparte 'bodies of knowledge', die meestal mijlenver uit elkaar liggen. Maar Aristoteles zei het al: 'Als het om excelleren gaat, is het niet voldoende om te weten, excelleren moet je in je hebben en doen.'
In dit boek wordt het HR-verbetermodel gepresenteerd dat de verbinding legt tussen globale theorieontwikkeling en lokale -praktijkuitvoering. Het resultaat van deze verbinding is in feite een vorm van actieve intelligentie: doordachte handelingsperspectieven die een praktische leidraad vormen voor HR-vakmanschap.
HR-vakmanschap in de zorg helpt iedereen die te maken heeft
met HR in de zorg om tegelijkertijd de organisatie, het (patiënten-logistieke) proces en de professional te verbeteren. Op basis van
het handige HR-negenveldenmodel komen de onderwerpen aan
bod die het succes van een zorgorganisatie bepalen: de resultaatverantwoordelijke eenheid, het resultaatverantwoordelijke team, gedeeld leiderschap, arbeidsmarktmanagement, management development, talentmanagement, beoordelen en belonen, en arbo.